WELCOME VISITORSsssss..

WELCOME VISITORSsssss..

Sunday, April 6, 2014

Honest ♥

Assalamualaikum.. Hye Peeperss :)
Goodnight readers! Haihhhh bosannya lahaii malam nih. Mood pun sebenarnya not too good lepas apa yang jadi tadi.

Hermm sebenarnya aku pelik dengan perangai aku. Banyak jugak aku berubah lepas aku kenal dengan dia nih. Dari seorang yang pemarah and panas baran, ada kurang sikit now. Sebelum nih aku takleh salah sikit, terus melenting but lepas kenal dia, aku jadi lebih penyabar. Sifat cemburu buta aku pun aku cuba buang jauh jauh. And sikap suka kongkong aku pun aku dah kurangkan. Ibu selalu pesan "Jangan kongkong dia sebab itu boleh buatkan dia bosan and meluat. Dia lelaki. Dia perlukan kebebasan dunia luar. Dia lelaki. Dia yang kene jaga kau, Bukan kau jaga dia" okeyy akak faham bu. Ibu lebih banyak pengalaman. Ibu terlebih dahulu makan garam sebelum aku. So nothing yang boleh bantah ayat ibu tu. Betul semua yang ibu cakap.

Hurmmm tapi satu je yang aku memang belum boleh ubah. Aku still pantang dicabar and diganggu. Aku tak suka mana mana perempuan kacau dia. Kawan ke apa ke peduli apa aku. Aku suka ingatkan dia "Jangan cakap perempuan yang kau rapat tu kawan sebab sebelum aku couple dengan kau, aku 'kawan' kau jugak" .. Aku rasa ayat tu pun simple untuk dia faham.

Sifat aku dengan dia sangat jauh beza. Aku pemarah, dia relex je. Aku panas baran, dia kuat merajuk. Bercanggah sangat sifat kitorang. Tapi dalam Islam ada menyatakan yang pasangan or jodoh kita adalah kekurangan kita. Faham tak maksudnya? hahh maksudnya, kekurangan kita adalah kelebihan pasangan kita manakala kekurangan pasangan kita adalah kelebihan kita. So no wonder lah kalau aku dengan dia banyak kekurangan yang tak dapat dielak sebab between us cuba saling melengkapi kekurangan each other. Kalau dah sayang, kita kenelah terima kekurangan and kelebihan diri si dia dengan hati terbuka. Ikhlas lah terima siapa diri dia yang sebenar. Bersyukurlah kalau korang dah jumpa pasangan yang hanya jadi diri sendiri dan berjaya menarik and mencuri hati korang. Bukan semua orang tau macam nih. kebanyakkan manusia nih lebih suka jadi diri orang lain agar diri lebih disukai and dihormati padahal buruk padah sebenarnya kalau kita fake kan diri kita nih. Dalam erti kata lain, hipokrit lahh. Bersyukur dengan apa yang kita ada now. Semua yang kita peroleh now adalah yang terbaik untuk kita.

Actually aku sendiri tak tahu why aku pilih perkataan 'HONEST' sebagai tajuk post kali nih. Tapi satu je yang aku boleh cakap. Dalam sesuatu perhubungan, yang paling penting adalah kesetiaan and kepercayaan. Demi Allah, bukan senang nak jumpa setia and percaya zaman sekarang. So kalau dah jumpa yang setia tuh, jagalah. Dah jumpa yang percaya tuh hargailah. Jangan kita sia siakan kepercayaan orang. Kepercayaan adalah satu benda yang tiada dalam senarai bursa saham jual beli dunia sebab kepercayaan adalah something yang limited edition yang belum ada dalam pasaran. Hahahahah faham? So take care of your relationship. Aku update post nih bukan just nak bagi nasihat kat korang yang baca nih sebab aku sendiri pun belum cukup sempurna nak jaga hubungan baru aku nih. Tapi post kali nih pun untuk aku sendiri ambil sikit pengajaran yang boleh buat aku sedar mana kekurangan aku. Aku harap dalam post kali nih kalau aku ada tersilap bahasa or tersalah fakta, sila bagitahu. Aku mintak maaf yew :)

No comments:

Post a Comment