WELCOME VISITORSsssss..

WELCOME VISITORSsssss..

Monday, November 4, 2013

Rakan, Kawan, Sahabat dan Persahabatan...

Assalamualaikum. Hai Hai Readers.. Tadi masa aku online facebook, Acik ada tag kan aku satu post. Siapa Acik? dia actually my new friend kat kolej. Dia student SKM JER. Sebelum niy tak pernah bertegur pun. Tapi bila dia dah selalu lepak kat kelas, bertegur lah jugak. Sebenarnya aku terkilan baca post dia tuh. Terus aku ada idea pulak nak update post time time macam niy.

Kawan? aku memang sensitif kalau topik utama nya kawan. Aku dah banyak pengalaman tapi baru sekarang aku kenal apa ertinya kawan. Kawan is more special than boyfriend/girlfriend. Percayalah. Tanpa pasangan, In Shaa Allah kita boleh hidup tapi tanpa kawan, hari hari kita tak beerti tau. Perasan tak, kalau kita ada family problem, kawan yang kita cari. Kalau ada relationship problem, kawan jugak yang kita cari. See! Kawan is everything.

Kawan niy ada macam macam jenis. ada yang memang ikhlas berkawan dengan kita. Ada jugak yang talam.
Yang ikhlas means, dia sentiasa ada untuk kita tak kisah lah time kita susah ke, senang ke. Kawan yang ikhlas jugak selalunya dapat meneka masalah kita. Even kita tak cerita dengan dia apa apa, tapi dengan pandang air muka kita, dia dah dapat agak apa masalah kita. itu kawan yang ikhlas tau. tapi bagi kawan yang talam, biasanya diorang niy ada untuk kita time kita senang je. Kalau time susah, lesap menghilangkan diri. Orang macam niy memang tak boleh buat kawan.

So kalau kita dah ada kawan, hargailah mereka. Jangan tinggalkan mereka time mereka susah. Yang penting, jangan cepat mengeluh dengar masalah diorang okey. Remember, kawan adalah salah satu penawar bila kita sedih and pilu. Dulu,  Rasulallah sangat sayangkan para sahabat tau. Jadikan contoh cara Rasulallah melayan para sahabat. Take care of your friendship guys sebab kawan yang hilang dan persahabatan yang hancur, susah untuk kita perbaiki. Syaitan sentiasa ada disekeliling kita untuk menghasut kita.

Aku sayang kawan kawan aku. Tak kisah lah kawan baru ke, kawan lama ke. Kawan baru selalu ada untuk aku sekarang. Kawan lama pulak pernah ada untuk aku dulu. Terima kasih banyak banyak. Jasa korang aku takkan pernah lupa beb.

Jaga hubungan dan persahabatan korang. Good friends are like stars. You dont always see them, but you know they're always there. A true friend is one who thinks you are a good egg even if you're half-cracked. Remember, friendship is a gift from Allah :')

Salam,
FUTURE WIFE.



No comments:

Post a Comment